10 naturalnych sposobów regulacji niskiego ciśnienia


cisnienie krwi, niskie ciśnienie krwi, wysokie ciśnienie krwi

Każdy wie, że nadciśnienie prowadzi do poważnych problemów zdrowotnych. Jest to temat, któremu poświęca się wiele uwagi. Niskie ciśnienie wzbudza mniej uwagi, choć może utrudniać codzienne życie. Postaramy się więc pomóc w znalezieniu naturalnych metod zapobiegających lub zwalczających niskiemu ciśnieniu, szczególnie dokuczliwemu w letniej porze.


Niskie ciśnienie – objawy i przyczyny 


Standardowy odczyt ciśnienia krwi wynosi 120/80 milimetrów słupa rtęci (mm Hg). O niedociśnieniu mówimy zwykle przy odczycie poniżej 90/60 mm Hg. Wyniki poza zakresem określanym jako normalny nie muszą świadczyć o chorobie. Niskie ciśnienie nie stanowi problemu, jeśli nie towarzyszą mu żadne objawy.


Zwracaj uwagę na objawy. Jeśli nie dostrzegasz żadnych objawów, nie przejmuj się niskim ciśnieniem. Ważne jest, abyśmy wiedzieli na co zwracać uwagę, by zorientować się kiedy niskie ciśnienie zaczyna być problematyczne.

Gdy odczuwasz zmęczenie, zawroty głowy, trudności z koncentracją, nudności, wrażenie słabości, nieostre widzenie- może to oznaczać, że do Twoich organów dopływa za mało krwi. Jeżeli te symptomy się utrzymują zwróć się do lekarza.

Przyczyny niedociśnienia mogą być różne. Oprócz indywidualnych predyspozycji, niskie ciśnienie krwi może zależeć od niedokrwistości, odwodnienia, niskiego poziomu cukru we krwi, nagłych zmian pozycji, nadmiernego pocenia, zaburzeń autonomicznego układu nerwowego, zaburzeń endokrynologicznych, reakcji alergicznych, poważnych infekcji, utraty krwi, choroby serca; może być wywołane przez pewne leki, czy nawet niektóre rodzaje diety lub energiczne ćwiczenia.

Jeśli pojawi się szybki puls, płytki oddech i zimna, lepka skóra, szukaj natychmiast pomocy medycznej. Takie objawy mogą oznaczać wstrząs.

10 naturalnych sposobów na podniesienie ciśnienia krwi


Większość osób, które mają niskie ciśnienie krwi nie potrzebuje leków. Istnieje wiele naturalnych sposobów, aby złagodzić objawy umiarkowanego niedociśnienia.


1. Unikaj długich przerw między posiłkami


Zamiast trzech dużych posiłków spożywaj pięć mniejszych rozłożonych równomiernie w ciągu dnia. Zapobiegasz w ten sposób nagłemu spadkowi ciśnienia krwi, które może wystąpić po cięższych posiłkach.


2. Zwróć uwagę na to, co jesz i spróbuj zmodyfikować dietę


Zdrowa i zbilansowana dieta, połączona z aktywnością fizyczną, jest podstawą dobrego samopoczucia. Preferuj więc dietę dostarczającą wszystkie składniki odżywcze potrzebne dla zdrowia, zawarte w takich produktach jak pełne ziarna, owoce, warzywa, chude białe mięso i ryby.

Unikaj jedzenia dużej ilości węglowodanów, szczególnie tych przetworzonych. Takie produkty są szybko trawione, co może prowadzić do obniżenia ciśnienia krwi.

Oto pare zmian, które możesz wprowadzić do diety. Spróbuj spożywać pokarmy bogate w witaminę B12, takie jak jaja, ryby, mleko i sery. Niedobór tej witaminy prowadzi do anemii, która może spowodować niskie ciśnienie krwi. Również zbyt niski poziom kwasu foliowego może dawać podobny efekt. Pokarmami bogatymi w kwas foliowy są warzywa, owoce, jaja i wątroba. Więcej o zasadach zdrowej diety znajdziesz TUTAJ.


3. Pij więcej płynów