10 pomysłów na wysokobiałkowe przekąski, które możesz wykorzystać


wysokobiałkowe przekąski

Wysokobiałkowe przekąski


Uzyskanie wystarczającej ilości białka w diecie w ciągu dnia nie jest najłatwiejszą rzeczą. Większość z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, ile białka powinniśmy zapewnić naszemu organizmowi w ciągu dnia. Rozwiązaniem są wysokobiałkowe przekąski. Zamiast zmuszać się do zjedzenia pięciu jaj przed wyjściem z domu każdego ranka, przygotowaliśmy dla Ciebie listę 10 wysokobiałkowych przekąsek, które można zabrać ze sobą do pracy, na siłownię, przyprowadzając dzieci ze szkoły – gdziekolwiek! Niezależnie od tego, czy masz apetyt na przekąski słodkie, czy pikantne, znajdziesz coś dla siebie. 

Wiele z tych przepisów nie zawiera glutenu i charakteryzuje się niską zawartością tłuszczu! Jeżeli nie jesz mięsa przeczytaj również artykuł o roślinnych źródłach białka.


1. Orzechowo- miodowe gryzaki


Wysokobiałkowe przekąski  z kawałkami czekolady. Tak? Cóż, jeśli połączysz je z greckim jogurtem i masłem orzechowym, otrzymasz wysokobiałkową ucztę, którą większość z na może  pomylić z deserem! Nic podobnego.Grecki jogurt jest wysokobiałkowym produktem, a jedna porcja ma zwykle około 17 gramów białka. Dokładny przepis znajdziesz TUTAJ.


2. Solone karmelowe migdały


Solone migdały karmelowe są pełne dobrych tłuszczy i białka i stanowią idealną przekąskę wysokobiałkową. Migdały zawierają 25% białka, 12% błonnika i zero cholesterolu. Dodatkowo, smak solonego karmelu połączony z migdałowym smakiem jest obłędny :p.


3. Słupki serowe


Jeden słupek sera o obniżonej zawartości tłuszczu daje około ośmiu gramów białka. Pomyśl- jest to wysokobiałkowa przekąska, która zawiera mniej niż cztery gramy tłuszczu. Zjedzenie dwóch niskotłuszczowych paluszków serowych i jabłka zapewni Ci solidną dawkę energii.


4. Biała owsianka


Płatki owsiane są doskonałym źródłem błonnika pokarmowego, a po połączeniu z białkami jajek otrzymujesz jedno z najzdrowszych śniadań. Błonnik z owsa i białko z białek jaj zapewni Ci dobry start na cały dzień. Jeśli połączenie płatków owsianych z białkiem jaj wydaje Ci się dziwaczne, zmiksuj je. Prawdopodobnie nawet nie zauważysz, że jest tam białko! Dokładny przepis znajdziesz TUTAJ.


5. Lekko solone pieczone migdały


Spryskaj kilka migdałów małą ilością oliwy oleju, dodaj soli do smaku.  P