8 rad dotyczących utrzymywania związków w covidowych czasach


ziązki partnerskie, Totomato. SmartEating

Żyjemy w bezprecedensowych czasach. Pandemia wyznacza niezbadane terytorium i zbiera również żniwo w naszych związkach. Nigdy przedtem nie musieliśmy spędzać tak dużo czasu, w tak bliskiej odległości od naszych bliskich. Każdy lockdown staje się wielkim wyzwaniem, o którym kiedyś nie mieliśmy pojęcia.


Nawet dla najzdrowszych związków Covid jest trudnym doświadczeniem. Nasze zdrowie psychiczno-emocjonalne ucierpiało. Nigdy nie musieliśmy akceptować tylu ograniczeń. Mogliśmy uciec, oczyścić umysł, wyjechać i na chwilę odciąć się od wszystkich problemów. Teraz to wszystko jest niemożliwe.


Mamy do czynienia ze wzrastającą ilością rozstań i rozwodów, a eksperci twierdzą, że najgorsze jeszcze przed nami.


jednocześnie możemy postrzegać ten czas jako okazję, aby naprawdę poznać naszego partnera i stworzyć trwałą więź. Wszystko, czego każdy chce, to kochać i być kochanym.


Poprzez dbałość o siebie, świadomą komunikację i ważność w stosunku do drugiej osoby możemy wzmocnić związki.


Zacznij od siebie



mindfulness, Totomato, SmartEating

Łatwo jest znaleźć winnego i wskazać palcem na swojego partnera. Istnieje milion powodów, by czuć się teraz źle. Wszyscy musimy się ograniczać. Ale jeśli poświęcisz czas, by spojrzeć w głąb siebie, znajdziesz rzeczy, nad którymi możesz pracować, by się poprawić. Stawanie się bardziej świadomym i stawanie się lepszym człowiekiem pomaga przetrwać. Dobrze jest przyznać, że jest trudno się, ale też bardzo ważnym jest zaakceptowanie togo, co nas otacza.

Nie jesteśmy w stanie zmienić naszej rzeczywistości, ale jesteśmy w stanie się do niej przystosować.

Zadbaj o siebie


Znajdź sposoby, aby zadbać o siebie, ponieważ kiedy traktujemy siebie z miłością, dajemy wszystkim przykład i pokazujemy , jak chcemy być traktowani. Bycie aktywnym, spacery na świeżym powietrzu, joga, taniec lub jakikolwiek rodzaj ruchu, który ci pasuje może zdziałać cuda dla Twojego nastroju. Spróbuj rzeczy, które są znane z uwalniania endorfin i powtarzaj je możliwie często. Dbanie o siebie może również polegać na znalezieniu spokojnego miejsca, aby połączyć się z naturą, rozkoszować się dobrą książką lub filiżanką kawy lub herbaty, ciepłą rytualną kąpielą lub automasażem.


Zadbaj o swoje zdrowie psychiczne


Wszyscy przechodzimy przez wyżymaczkę i utrzymanie zdrowego związku będzie ogromnym wyzwaniem, jeśli nie utrzymamy naszego własnego zdrowia psychicznego w ryzach. Znajdź kogoś, z kim możesz porozmawiać. Zacznij pisać dziennik, aby wyrazić wszystkie uczucia, których doświadczasz. Otaczaj się ludźmi, którzy sprawiają, że czujesz się dobrze i którzy cię inspirują (tak, nawet podczas rozmowy telefonicznej lub zooma).

Znajdź pozytywne sposoby na rozładowanie frustracji, zamiast wyładowywać ją na najbliższych Ci osobach.


Doświadczaj fizycznej bliskości



Skutki braku wspólnoty i widywania się z dalszą rodziną i przyjaciółmi mogą czasami łamać serce. Brak możliwości przytulania i dotykania to kolejny poważny problem. Brak dotyku wpływa na nasze zdrowie psychiczne i samopoczucie fizyczne. Większość z nas musiała zrezygnować ze spotkań towarzyskich, gdzie uścisk dłoni czy przytulanie były kiedyś na porządku dziennym. Teraz musimy unikać kontaktów, trzymać się na odległość i nie jest to łatwe..


"Fizyczny dotyk jest] tak samo ważny jak tlen, którym oddychamy, jedzenie, które jemy - jesteśmy istotami społecznymi" - mówi dr McGlone, profesor neurobiologii i szef Somatosensory & Affective Neuroscience Group na Liverpool John Moores University. W okolicznościach przedłużającej się fizycznej separacji trudno jest jednostce walczyć ze swoją wrodzoną naturą.


Zadbaj o zdrowy sen


Wszyscy wiemy, że sen jest filarem zdrowia, ale dowiadujemy się, że jest on ważniejszy niż nam się wydawało. Pomaga nam się zregenerować i daje nam energię, której potrzebujemy, aby rozpocząć dzień. Pomaga nam przetworzyć stres i trudne emocje, których doświadczyliśmy w ciągu dnia. Pozwala nam osiągnąć równowagę psychiczną i zapanować nad niewłaściwymi reakcjami w w kontaktach z innymi.


Zaangażowanie


Jeśli chcesz mieć długotrwały związek, jednym z kluczowych elementów jest zaangażowanie i nie ma sposobu, aby to obejść. Związek wymaga czasu, wysiłku oraz ciągłego składania sobie obietnicy, że zamierzasz trzymać się tego co jest dla was ważne. Związki, tak jak wszystko inne, przechodzą wzloty i upadki i trzeba chcieć je utrzymać, aby przetrwały. Bądź szczery- to jest naprawdę bardzo ważne...


Naucz się komunikacji


Jedną z rzeczy, której zazwyczaj nie uczą nas w szkole jest to, jak świadomie komunikować się z innymi. Kiedy jesteśmy zdenerwowani i nasz gniew bierze górę nad nami, nie potrafimy przekazać ważnych informacji.



Zanim cokolwiek powiesz, przepuść swoje słowa przez 3 filtry. Te trzy filtry to:


Czy to prawda?

Czy jest to konieczne?

Czy to jest miłe?


Jeśli to, co chcesz powiedzieć nie przejdzie tych filtrów , nie mów tego. Albo poszukaj tego, co naprawdę chcesz powiedzieć i powiedz to we właściwy sposób.


Kolejną wskazówką jest unikanie używania słów "zawsze" lub "nigdy", jak na przykład: "ty NIGDY tego nie robisz" lub "ty ZAWSZE to robisz". Zwykle nie jest to prawda. Ludzie rzadko robią coś zawsze lub nigdy, ale używamy tych słów jako sposobu na podkreślenie naszego punktu widzenia i zepchnięcie winy na drugą osobę. Zamiast takich słów, możesz powiedzieć coś w stylu: "Kiedy robisz to/ zachowujesz się w taki sposób, sprawiasz, że czuję się ..........". Mówisz o swoich uczuciach. Kiedy mówimy krzywdzące rzeczy, nie możemy ich potem cofnąć i często zapadają w pamięci na bardzo długi czas. Możemy przeprosić, ale te słowa mogą pozostać w naszych umysłach i sercach i spowodować poważne problemy w przyszłości. Bądź precyzyjny i życzliwy w swoich słowach i naucz się komunikować biorąc pod uwagę uczucia drugiej osoby.


Prawdę mówiąc, nikt nigdy nie wygrywa w takiej walce. Musisz zdać sobie sprawę, że to nie ty kontra twój partner, to ty i twój partner kontra problem. Kiedy możesz zobaczyć, że oboje jesteście w tej samej drużynie, wtedy możesz pokojowo rozwiązywać problemy... razem.

Bądź wdzięczna


Kiedy skupiamy naszą uwagę na wdzięczności i rzeczach, za które jesteśmy wdzięczni, jest mniej miejsca na obwinianie, wytykanie błędów i irytację. Pomyśl o wszystkich powodach, dla których doceniasz drugą osobę... i podziel się tym z nią! Ludzie mogą łatwo poczuć się urażeni, jeśli myślą, że ich wysiłki są pomijane.


Czasami ktoś musi tylko usłyszeć, że jest zauważany i doceniany. Skup się na tym, co pozytywne, ale nie udawaj. Nawet jeśli jest to coś tak małego, jak wyniesienie śmieci, najlepsze uściski czy bycie wspaniałym tatą. Jeśli są rzeczy, nad którymi chciałbyś, aby twój partner popracował, spróbuj się do nich odnieść w przyjazny sposób, ale z okazywaniem wdzięczności za wszystko, czym jest i co robi.


Literatura:

https://animamundiherbals.com/


8 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie