8 sposobów na poprawę porannego nastroju



Co robić, aby budzić się w dobrym humorze?


Niektóre kobiety rodzą się z naturalnym optymizmem i mają dar pozytywnego nastroju w każdej sytuacji. Muszę przyznać, że jest to bardzo przydatna cecha, godna pozazdroszczenia. Sama nie jestem typem skowronka i dużo łatwiej pracuje mi się wieczorem niż rano. Moje biorytmy zdecydowanie połączone są z nocnym trybem życia. Niestety większość organizacji, firm i instytucji zaczyna pracę wczesnym rankiem (moja również;)

Po godzinie 10 rano jestem pełna energii i gotowa do podejmowania trudnych zadań. Cały czas jednak próbuję poprawić swój nastrój w godzinach wcześniejszych. Jeżeli masz jakieś pomysły, podziel się nimi. Bardzo tego potrzebujemy!


Teraz podzielę się z Wami swoimi wypróbowanymi sposobami na poprawę porannego nastroju:

  1. Zacznij prowadzić dziennik! Spróbuj wieczorem dnia poprzedniego zapisać, co zrobiłaś ważnego, z czego jesteś zadowolona. Skupiaj się na rzeczach pozytywnych. Przygotuj wiadomość na następny dzień: "Wstań z łóżka i uśmiechnij się! Spraw, aby był to szczęśliwy dzień!".

  2. Znajdź coś z czego nie jesteś zadowolona (nie powinno Ci to sprawić trudu;) i wybacz sobie to, że nie byłaś doskonała. Zapomnij, że można było to zrobić lepiej! Przywołaj jakieś zdarzenie dotyczące innej osoby, która nie spełniła Twoich oczekiwań. Wybacz również jej i nie chowaj urazy!

  3. Następnie pomyśl o dobrych rzeczach, które wydarzyły się w twoim życiu. Każdy ma za co być wdzięczny. Bądź wdzięczna!

  4. Potem idź spać z nastawieniem, że będziesz mogła zasnąć, i że będziesz spała przez conajmniej 7 godzin. Jeżeli się obudzisz, wiesz co pomoże Ci zasnąć ponownie.

  5. Obudź się rano, natychmiast przeczytaj ostatnie zapiski w dzienniku i idź do najbliższego lustra, aby uśmiechnąć się do swojej najlepszej przyjaciółki! Rób miny. Uruchamiają one mięśnie twarzy. Uśmiechaj się! Badania pokazują, że kiedy się uśmiechamy, zwiększamy endorfiny, serotoninę i wydzielamy naturalne środki przeciwbólowe, które sprawiają, że chcemy się uśmiechać jeszcze bardziej.

  6. Włącz ulubioną muzykę, która wprawia Cię w dobry nastrój i tańcz podczas robienia kawy, ćwiczeń, kąpieli i ubierania się.

7. Poświęć 10 minut na rozciąganie i lekką gimnastykę. Nie potrzebujesz siłowni, nie potrzebujesz trenera i nie potrzebujesz całej godziny. Zacznij od 10, 20, 30 minut. W kolejnym artykule przedstawimy zestaw podstawowych ćwiczeń, od których będziesz mogła zacząć.


8. Przygotuj śniadanie i usiądź w swoim ulubionym porannym miejscu. Nie jedz na stojąco. To pierwszy posiłek dnia. Znajdź potrawy, które dostarczą Ci energii, ale nie wymagają długiego czasu przygotowania. W kolejnych artykułach opublikujemy przepisy na proste, energetyczne śniadania o różnych smakach- słodkich i wytrawnych.


Możesz ściągnąć swój dziennik i wykorzystać go w codziennych praktykach.


0 wyświetlenia