Ból pleców – skuteczne, naturalne sposoby zwalczania bólu


ból pleców, naturalne metody zwalczania bólu pleców

Ból pleców


Ból pleców występuje nie tylko w stanach zapalnych. Mamy z nim do czynienia również, gdy nadwyrężymy nasz układ kostno- mięśniowy. Niewygodny materac, podnoszenie ciężkich rzeczy mogą być przyczyną długich dolegliwości. Nie jest to przyjemne doświadczenie. Co robić jeżeli nie chcemy sięgać po środki przeciwbólowe?


Okłady na ból pleców


Kilka razy dziennie połóż paczkę lodu owiniętą w ręcznik na bolesnym miejscu. Trzymaj okład przez 20 minut. Jeżeli nie masz lodu, wykorzystaj do tego celu torbę z mrożonką (groszek jest super!). Możesz stosować taki okład tak często, jak jest to konieczne.

Lód jest świetnym środkiem przeciwbólowym. Blokuje sygnały bólu i pomaga zmniejszyć obrzęki. Po dwóch dniach zastąp zimny okład okładem ciepłym, aby pobudzić przepływ krwi i zmniejszyć bolesne skurcze.

Zanurz ręcznik w bardzo ciepłej wodzie, wykręć go i złóż w kostkę. Połóż ręcznik na bolesnym obszarze, przykryj ręcznik plastikową folią i pozostaw okład na około 20 minut. Możesz powtarzać okłady trzy lub cztery razy dziennie przez kilka dni. Ból pleców będzie się zmniejszał.


Popraw swoją postawę


Poszukaj postawy, która zmniejsza nacisk na plecy. Aby to zrobić, stój prosto rozkładając równo ciężar na obu nogach. Przechyl miednicę do przodu, a potem z powrotem. Następnie znajdź pozycję, która wywołuje najmniejszy ból. Teraz “idź w górę” plecami, skupiając się na jednym obszarze na raz. Najpierw skoncentruj się na obszarze w pobliżu talii, następnie na obszarze klatki piersiowej, a na końcu na szyi i ramionach. Spróbuj poczuć, która pozycja jest najmniej stresująca i najwygodniejsza. Postaraj się ją utrzymywać, gdy stoisz, chodzisz i rozpoczynasz lub kończysz jakiekolwiek ćwiczenie.


Rozciągnij się


Każdego ranka, zanim wstaniesz z łóżka,

połóż się na plecach i powoli rozciągnij ręce nad głową. Delikatnie pociągnij kolejno kolana do klatki piersiowej.

Aby się podnieść, przeturlaj się do krawędzi łóżka, obróć się na bok, połóż kolana nad krawędzią i używając jednej ręki podnieś się pozwalając stopom opaść na podłogę. Gdy jesteś na nogach, połóż dłonie na pośladkach i odchyl się bardzo powoli do tyłu, aby rozciągnąć kręgosłup. Ćwiczenie to bardzo pomaga na ból pleców.


Wykonaj masaż


Aby wykonać prosty masaż pleców, włóż kilka piłek tenisowych w długą skarpetę, zawiąż koniec skarpety i poproś kogoś, aby przetaczał Ci tak przygotowany wałek po plecach.


Używaj kremu z kapsaicyną


Kapsaicyna jest środkiem chemicznym znajdującym się w ostrych odmianach papryki. Ma właściwości rozgrzewające. Działa również na receptory bólu.

Poszukaj kremu lub maści zawierającej 0,075% lub 0,025% kapsaicyny. I bądź cierpliwa/y: być może będziesz musiał/a użyć go przez kilka tygodni, aby poczuć pełny efekt. Przestań go używać, jeśli poczujesz podrażnienie skóry.

Ciekawostka: Kapsaicyna i jej pochodne nie są rozpuszczalne w wodzie, lecz tylko w alkoholu i w tłuszczach. Ze względu na to, że większość ostrych potraw zawdzięcza swój pikantny s