Ciecierzyca

Aktualizacja: 24 cze 2019



Ciecierzyca


Ciecierzyca, inaczej groch włoski – roślina strączkowa, która jest powszechnie używana w kuchni arabskiej. Poza tym, że jest skarbnicą białka, w sporych ilościach posiada inne składniki, które zapobiegają zaparciom, sprzyjają odchudzaniu, obniżają ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Zawarty w niej potas (291mg/100g) wspomaga udrażnianie naczyń krwionośnych, co ma bezpośrednie przełożenie na niższe ciśnienie krwi. Ze względy na niski indeks glikemiczny zalecana jest w diecie cukrzycowej. British Journal of Nutrition w 2007 roku opublikował wyniki badań, z których wynika, że ciecierzyca może zmniejszać odporność na insulinę.


Może być używana do sałat, pieczona jako przekąska, czy jako hummus. Zawiera 7,3 g białka w ½ szklanki! Zawiera aminokwasy, które nie występują w produktach zbożowych. I jest również bogata w błonnik i ma bardzo niewiele kalorii.


Pikantna ciecierzyca z kuminem


Porcja: czubata łyżka

Składniki:

60 g ugotowanej ciecierzycy lub ze słoika 3 łyżki kuminu 2 łyżki soli himalajskiej Oliwa z oliwek

Przygotowanie: Odcedź ciecierzycę bardzo dokładnie. Osusz. Kumin połącz z solą. Podgrzej oliwę na patelni.

Gdy gorąca, dodaj ciecierzycę i smaż aż będzie ciemnozłotawa. Następnie wyjmij ją łyżką cedzakową , odcedź i posyp kuminem z solą. Podawaj gorące.

Składniki odżywcze w jednej porcji: Kalorie 42 kcal Tłuszcze 2 g

0 wyświetlenia