Jak radzić sobie ze zmęczeniem za pomocą diety?


zmęczenie, znużenie, depresja

Zmęczenie


Definiowane jest jako brak energii, chęci do podejmowania jakiejkolwiek aktywności. Istnieje wiele stanów psychicznych i fizycznych, które mogą powodować zmęczenie, w tym różnego rodzaju infekcje, zaburzenia snu lub alergie pokarmowe. Jeśli czujesz się wyjątkowo zmęczona/y i Twój stan ma charakter przewlekły, udaj się na konsultacje do lekarza, aby wykluczyć poważną chorobę. Ale jeśli odczuwasz zniechęcenie, obniżenie energii i zmęczenie spowodowane zbyt dużą ilością pracy i zbyt małą ilością snu, zaproponujemy Ci proste i skuteczne środki, które możesz sam/a przygotować. Pamiętaj, że suplementy ziołowe mogą powodować działania niepożądane i mogą zakłócać działanie niektórych leków. Skonsultuj się z lekarzem przed ich zażyciem.


Właściwa dieta


Co jeść?

zdrowa dieta, owocowe koktajle

Właściwa, zdrowa dieta jest ważną częścią zmniejszania zmęczenia. Twoje ciało potrzebuje stałej podaży witamin i składników mineralnych ze zdrowych produktów, takich jak owoce, warzywa i właściwe źródła protein. Twoja dieta powinna składać się przede wszystkim ze złożonych węglowodanów i białka. Zgodnie z Psychology Today, jedzenie żywności bogatej w żelazo, białka i złożone węglowodany może pomóc w walce ze zmęczeniem. Złożone węglowodany są jednym z głównych źródeł energii. Możesz dodać złożone węglowodany do swojej diety przeciwzmęczeniowej, wybierając produkty takie jak pełne ziarna i makarony. Znajdź energetyzujące białka w żywności, takiej jak ryba, kurczak i jajka czy soczewica. Dobrym źródłem żelaza są warzywa takie jak szpinak, suszona fasola, jaja i chude czerwone mięso. Badania pokazują, że dieta śródziemnomorska jest idealnie skomponowana dla przeciwdziałania zmęczeniu i spadkom energii.


Czego unikać?