Jak schudnąć- czy sen ma coś z tym wspólnego?


zdrowy sen

Sen – znaczenie snu


Wszyscy wiemy, jak ważne jest zdrowe odżywianie i aktywny tryb życia. Dokładany starań, aby mieć dobrze zorganizowany program ćwiczeń, plan żywieniowy, a nawet schemat suplementacji. Często jednak zapominamy o tym, jak ważny jest sen dla jakości życia, zdrowia, a nawet właściwej sylwetki. Znaczenie snu jest nie do przecenienia.

Pisaliśmy już o znaczeniu sny w artykule TUTAJ.

Przeciętnie śpimy około 7 godzin na dobę -ponad 33% populacji śpi mniej niż 6,5 godziny. Kobiety śpią nieco więcej niż mężczyźni.

Osoby otyłe mają tendencję do krótszego snu niż osoby z prawidłową wagą. Badania sugerują, że ludzie, którzy śpią mniej niż 6 godzin na dobę, zyskują prawie dwukrotnie większą wagę w ciągu 6 lat niż osoby śpiące od 7 do 8 godzin na dobę. Nadmierny sen niekoniecznie jest lepszy: ci, którzy śpią dłużej niż 9 godzin na dobę, mają podobne wyniki składu ciała, jak ci, którzy śpią mniej niż 6 godzin.


Dlaczego śpimy krócej?


Prawdziwą przyczyną braku snu nie są choroby, a nie intensywna praca, ale raczej świadome opóźnianie pory kiedy kładziemy się spać. Skracamy godziny snu w sposób świadomy. Często chcemy mieć czas tylko dla siebie,  oglądamy ciekawe programy telewizyjne, czytamy, spędzamy czas w internecie lub wychodzimy na spotkania ze znajomymi. Sto lat temu ten problem nie występował. Nowe możliwości spędzania czasu, zdobycze technologiczne spowodowały sztuczną stymulację. Bez tego ludzie prawdopodobnie spaliby około 8 godzin na dobę, w oparciu o naturalny cykl snu i czuwania w mózgu.


Sen i jego wpływ skład ciała

nadwaga, otyłość, tusza