Tempeh i tofu

Aktualizacja: 24 cze 2019



Tempeh i tofu


Potrawy przygotowywane z soi są jednym z bogatszych źródeł białka pochodzenia roślinnego. Zawierają 10 – 15 g białka w ½ szklanki produktu.

Są bogate również w inne składniki odżywcze i występują w wielu odmianach. Ze względu na fakt, że soja jest jednym z najbardziej genetycznie modyfikowanych produktów zaleca się kupowanie wyrobów sojowych wytwarzanych z upraw ekologicznych. Soja jest jednym z podstawowych produktów diety wegańskiej i może być przygotowywana na wiele różnorodnych sposobów. Jakość produktów pochodzących z soji jest kluczowym czynnikiem dla przygotowania dobrego jakościowo posiłku.


Tofu glazurowane mizo



Składniki:

1 łyżka pasty miso 1 łyżka vinegar ryżowego 2 łyżki miodu 1 łyżka sosu sojowego 400 g twardego tofu 4 baby bok choi ½ łyżeczki imbiru 1 łyżka oleju sezamowego 1/8 łyżeczki czerwonej paryki 1 łyżka nasion sezamu


Przygotowanie: Rozgrzej piekarnik do 170 st. C. Zmiksuj razem sos pastę miso, 1 łyżkę vinegar, i sos sojowy na gładką masę. Pokrój tofu na 4 kawałki. Osusz papierowym ręcznikiem. Włóż do marynaty. Przykryj. Włóż do lodówki na 30 minut raz przekładając. Odlej marynatę Piecz tofu 30-35 minut, aż zbrązowieje. Przekrój kapustę na połówki i zamocz w wodzie aż zmięknie. Przygotuj sos- w misce zmieszaj imbir, łyżeczkę sosu sojowego, łyżkę vinigar, olej sezamowy i paprykę. Potnij tofu. Podawaj z pok choi. Posyp sezamem i vinaigrette.


Składniki odżywcze w jednej porcji: Kalorie 164 kcal Tłuszcze 10 g Białko 12 g Węglowodany 8 g Błonnik 3 g Cholesterol 0 mg Sód 152 mg

0 wyświetlenia