Zdrowa dieta! Jak pozbyć się kilogramów, gdy kochamy słodycze?

Aktualizacja: 22 paź 2019


słodycze, czekolada, cukier, węglowodany

Zapisz się na indywidualne konsultacje!

Zdrowa dieta? Co to oznacza dokładnie?


W internecie znajdziemy dziesiątki propozycji diet – każda z nich to zdrowa dieta. Jak wybrać tą odpowiednią dla nas?

Żadna zdrowa dieta “jedna dla wszystkich” nie istnieje, ale istnieją pewne ogólne wytyczne do naśladowania. Jedną z nich jest codzienne spożywanie różnorodnych produktów z każdej głównej grupy żywności. Główne grupy żywności obejmują owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, białka i produkty mleczne. Przy każdym posiłku USDA sugeruje zapełnienie połowy talerza owocami i warzywami, a drugą połowę ziarnami i białkami, z małą porcją nabiałów na boku. Zasady zdrowej diety są szerzej opisane TUTAJ.

Zdrowa dieta oznacza także spożywanie odpowiedniej ilości pokarmu do swojej wagi, aktywności fizycznej i wynikającego z tego zapotrzebowania kalorycznego. Wreszcie, przestrzeganie planu zdrowego odżywiania oznacza ograniczenie niektórych pokarmów, w tym czerwonych mięs, przetworzonych produktów, rafinowanych ziaren i słodkich, słonych lub tłustych potraw.

Wszechobecność przetworzonych węglowodanów, a zwłaszcza cukru powoduje, że spożywamy go w ilościach znacznie przekraczających nasze dzienne zapotrzebowanie.

Przyczynia się to do coraz powszechniejszej otyłości w całym społeczeństwie.


Dlaczego tak trudno zmienić nawyki jedzeniowe?


Jedzenie cukru uzależnia


Przezwyciężenie uzależnienia od cukru oznacza różnicę między możliwością schudnięcia, stosowaniem zdrowej diety, uczuciem naturalnej energii a walką z wiecznym przyrostem masy ciała, dietą jo-jo, brakiem energii i frustracją związaną z spożywaniem słodkich pokarmów.