Znaczenie napojów w dietach redukcyjnych



Napoje odchudzające w udanej diecie

Pierwotnie opublikowane na HVMN przez Ryana Rodala Jesteś na diecie odchudzającej? Chcesz stracić kilka kilogramów? Pierwszym etapem jest porządek w kuchni i wrzucenie jedzenia śmieciowego do kosza. Wiesz, co powinieneś jeść a czego unikać. Zrobiłeś/aś nawet dokumentacje fotograficzną stanu „przed”.

Jaka jest jedna rzecz, którą możesz przegapić? Czy popełniasz typowy błąd - nie doceniasz kaloryczności swoich ulubionych drinków?

Większość napojów spożywanych codziennie jest pełna ukrytych kalorii. Napoje, które pijesz mogą być odpowiedzialne spowolnienie lub nawet brak utraty wagi. „Zdrowy” koktajl ze sklepu? Często zawiera więcej kalorii niż podwójny cheeseburger (duży truskawkowy koktajl może mieć nawet 640 kalorii, podwójny cheeseburger McDonald's ma 440 kalorii). Kawa w drodze do pracy? Ma taką samą ilość kalorii jak dwa pączki (Frappuccino z białej czekolady Starbucks ma 550 kalorii, podczas gdy dwa pączki mają 520 kalorii). A może piwo do kolacji? To więcej kalorii niż czekoladowy batonik.

Kalorie spożywane z napojami mogą dodawać setki kalorii dziennie.

Niezależnie od tego, czy chodzi o soki, aromatyzowane kawy, napoje gazowane, piwa, czy nawet te popularne „zdrowe” koktajle, wszystkie zawierają duże ilości kalorii. Zamiast zmieniać dietę, spróbuj przemyśleć swój styl życia. Nie licz kalorii, zwiększ ich ilość. Zrozumienie, jak uzyskiwać właściwe składniki odżywcze z każdej kalorii pomoże Ci osiągnąć cele. Oto kilka najlepszych napojów, które pomogą Ci w utracie wagi.

Napoje

Większość diet kładzie nacisk wyłącznie na żywność - zaniedbana jest znaczna wartość odżywcza tego, co pijesz. Ważne jest, aby być świadomym płynnych kalorii i dużych ilości cukru w ​​napojach, które konsumujesz.

Napoje nie wywołują takich samych efektów uczucia sytości w porównaniu z ich odpowiednikami w postaci stałego pokarmu. Badania wykazały, że posiłki z pokarmami stałymi zapewniają lepsze odczucie pełności w porównaniu do samych płynnych zamienników posiłków. Gdy kalorie dietetyczne są drastycznie zmniejszone, aby przyspieszyć odchudzanie, kluczowe staje się maksymalne nasycenie. Każda kaloria się liczy, gdy trzymasz się zdrowej diety. Typowa butelka kolorowego napoju gazowanego o pojemności 0,5 l ma około 200 kalorii; to jest w przybliżeniu równe 170 g piersi kurczaka. Przeciętny koktajl z soków dostępny w sklepie ma około 300 kalorii; to jest odpowiednik czterech całych jaj. Większość piwa ma co najmniej 150 kalorii, co odpowiada pięciu kawałkom boczku z indyka. Jak widać, wybranie opcji bez napoju w każdym z tych scenariuszy nie tylko zapewni więcej wartości odżywczej, ale także pomoże ci poczuć się sytym. Istnieje wiele napojów, które również reklamują się jako opcje dietetyczne lub zero kaloryczne. Napoje te mają podobny smak, ale nie zawierają cukru. Po usunięciu cukru sztuczne słodziki są często włączane do nowego napoju dla celów smakowych. Te dodatkowe składniki naśladują smak cukru bez dodatkowych kalorii.


Te substancje słodzące budzą kontrowersje ze względu na ich potencjalne skutki uboczne.

Badania wykazały, że spożycie słodzików może negatywnie wpływać na masę ciała, masę tłuszczową i ciśnienie krwi. Dwoma najczęściej dodawanymi sztucznymi słodzikami są aspartam i sacharyna. Niektóre badania wykazały, że w przypadku substancji słodzących, takich jak aspartam, sukraloza i sacharyna, istnieje potencjalne ryzyko niekorzystnych efektów metabolicznych i cukrzycy typu 2. 3 Monitoruj spożycie sztucznych substancji słodzących, ponieważ są one często używane w napojach niskokalorycznych. Codzienne napoje


Utrata wagi nie musi oznaczać rezygnacji ze wszystkich przyjemności związanych z piciem. Istnieje wiele napojów o mniejszej ilości kalorii, zdrowych opcji, które mogą zaspokoić Twoje kubki smakowe i walczyć z nadwagą.

Zielona herbata


Totomato, zielona herbata, dieta odchudzająca

Zielona herbata zawiera cenne przeciwutleniacze, które wzmacniają proces odchudzania - ekstrakt z zielonej herbaty jest jednym z najczęstszych składników dodawanych do suplementów spalających tłuszcz. Liście herbaty zawierają wiele przeciwutleniaczy, takich jak katechiny, które mogą pomóc w zmniejszeniu masy ciała. W badaniach wykazano, że ludzie pijący zieloną herbatę wraz z kofeiną stracili średnio 0,2 kg - 3,5 kg więcej w porównaniu z grupą kontrolną. Matcha to japońska zielona herbata o wyższych stężeniach katechin. Zawiera do 137 razy więcej katechin w porównaniu do standardowej zielonej herbaty; ta wyższa dawka może jeszcze bardziej zwiększyć utlenianie tłuszczu. Kofeina, także w wielu zielonych herbatach, może również pomóc w utracie wagi. Jeśli więc czujesz głód, zaparz sobie zdrową zieloną herbatę.


Czarna herbata